Morze Bałtyckie - charakterystyka

Szukamy Cię Miziorku

Temat: Wiecej mocy


Wezcie sie i dobrze zinterpretujcie se ten wzor o gestosci..tez sie ide napic


No właśnie ciężko o prostszy wzór a problemy z interpretacją są.
Na dowód załączam jeszcze fragment charakterystyki silników okrętowych.

2.1. Wpływ temperatury powietrza dolotowego
Wahania temperatury powietrza dolotowego spowodowane są eksploatacją okrętów
w różnych rejonach, a nawet strefach klimatycznych, różnych porach roku i dnia.
Standardowo przyjmuje sięże temperatura otoczenia wynosi 288 K. Natomiast dla rejonu
Morza Bałtyckiego można przyjąć, ż temperatura otoczenia zmienia się w zakresie 238 –308 K. Tak duże wahania temperatury powodują wyraźną zmianę warunków pracy silnika, co musi być uwzględniane przy ocenie osiągów silnika pracującego w różnych warunkach. Wzrost temperatury powietrza dolotowego powoduje obniżenie strumienia masy powietrza z uwagi na zmniejszenie gęstości i w rezultacie obniżenie mocy silnika. Także zmianie ulegną inne wielkości charakteryzujące przebieg procesu roboczego silnika oraz sprawność sprężarki...

Z mojej strony koniec OT
Źródło: ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=13974



Temat: geografia
geografia
  mam do napisania krutką prace na około 5 stron z niżej podanego tematu
jesli ktos moze mi pomuc to dziekuje :piwo:

jesli macie jakies materiały które moge wykożystać to prosze na e-mail
gsmkot@icpnet.pl


Przedstaw ogólnogeograficzną charakterystykę Morza Bałtyckiego. Porównaj Bałtyk z 2 dowolnymi morzami
Źródło: 206club.net/showthread.php?t=44204


Temat: Geografia! Na zaraz! Będzie karma!!!

  Morze szelfowe – morze położone nad brzeżną częścią kontynentu (czyli nad szelfem). Morza szelfowe są stosunkowo płytkie, ponieważ kąt nachylenia dna jest zazwyczaj niewielki aż do krawędzi szelfu i jego przejścia w skłon kontynentalny o znacznie większym nachyleniu. Dno morza jest muliste wskutek osadzania się namułów. Charakterystyczną cechą wód jest ich żółte zabarwienie.

Dopisz coś że bałtyk jest takim morzem i poprzekształcaj zdania trochę.

Jeszcze to:

Nasz Bałtyk

Charakterystyka morza bałtyckiego

Morze Baltyckie
Źródło: cscenter.pl/showthread.php?t=95600


Temat: bohater reportażu telewizyjnego
bohater reportażu telewizyjnego
  Drodzy Państwo,

poszukujemy bohatera do cyklu reportaży dla szwedzkiej telewizji.
Charakterystyka: mężczyzna w sile wieku, który dotąd nie był nad Morzem Bałtyckim; gotowy wystąpić przed kamerą.
Cykl, który telewizja nakręci w krajach basenu Morza Bałtyckiego, jest częścią projektu ekologiczno-medialnego "Uratować Bałtyk". Szczegóły na oficjalnej stronie projektu w języku angielskim:
www.balticseamediaproject.com

Zainteresowanych proszę o mail: habeo@interia.pl, lub telefon: 510 055 591.

Pozdrawiam serdecznie!
Źródło: klub.senior.pl/showthread.php?t=3979


Temat: Rodzaje piw
Mimo że historia piwa liczy co najmniej 6 tys. lat, to aż do XIX wieku technologia wytwarzania piwa niewiele się zmieniała. Różnice w barwie, smaku czy zawartości alkoholu wynikały głównie z odmiennego surowca. Sukcesywny rozwój techniki i wynalezienie dolnej fermentacji piwa spowodowały znaczny rozwój metod i receptur warzenia piwa, które coraz bardziej różniły poszczególne browary. Z czasem dane państwa (np. Belgia), regiony (np. Bawaria), miasta (np. Pilzno) lub miejsca (np. klasztory) wykreowały charakterystyczny styl bądź gatunek piwa, łączony z miejscem jego pochodzenia. Piwa te stanowiły zarazem inspirację dla wielu piwowarów na całym świecie próbujących naśladować lub modyfikować znane już receptury lub technologie. Powodowało to kolejne modyfikacje gatunków lub stylów, a jednocześnie powstawanie nowych. Przykładem mogą być angielskie Stout oraz Porter, z których po modyfikacjach i wpływach piw dubeltowych powstał Porter Bałtycki – gatunek ciemnego, mocnego piwa dolnej fermentacji warzonego w basenie Morza Bałtyckiego.

Charakterystyka ważniejszych gatunków i stylów piwa

Wszystkie piwa należą do jednej z dwóch rodzin piwnych: piw górnej fermentacji, nazywanych ale oraz piw dolnej fermentacji zwanych lager. Piwa górnej fermentacji wywodzą swoją nazwę od drożdży osadzających się na górze brzeczki, która poddawana jest fermentacji w wysokich temperaturach, nawet do 25 °C. Jest to technologia warzenia piw, która praktykowana była aż do czasów odkrycia metody dolnej fermentacji piwa (XIX w.), a swoją międzynarodową nazwę ale wzięła od dawnego, angielskiego określenia piwa. Do rodziny piw typu ale należą piwa pszeniczne, różne odmiany piw Stout, Pale Ale, Porter, Bitter, Brown, Barley Wine, piwa klasztorne. Osobną grupę w ramach piw górnej fermentacji tworzą piwa belgijskie fermentacji spontanicznej.

Drugą rodzinę piw tworzą piwa dolnej fermentacji. Podczas ich warzenia drożdże osadzają się na dnie kadzi, a fermentacja i leżakowanie przebiegają w niskich temeraturach (ok. 5 °C). Grupę tę tworzą przede wszystkim pilznery, ciemne lagery, jasne i ciemne koźlaki, piwa marcowe, portery bałtyckie, piwa dortmundzkie i eksportowe, piwa specjalne.
Źródło: browar.aaf.pl/viewtopic.php?t=24


Temat: 70 lat od słynnej ucieczki okrętu podwodnego

W nocy minie 70 lat od słynnej ucieczki polskiego okrętu podwodnego ORP "Orzeł". Jednostka, internowana w Estonii, przedostała się do Wielkiej Brytanii i działała u boku aliantów, walcząc z hitlerowską Kriegsmarine.
Jak zapewnia rzecznik prasowy Marynarki Wojennej kmdr por. Bartosz Zajda, ucieczka ORP "Orzeł" z Tallina i przedostanie się do brytyjskiego portu Rosyth - w trakcie trwającej wojny na morzu - uznawane jest za największe na świecie osiągnięcie w działaniach i taktyce okrętów podwodnych.

Polski okręt podwodny ORP "Orzeł" był jednym z najnowocześniejszych okrętów podwodnych. Na powierzchni wody jednostka mogła osiągnąć prędkość 20 węzłów na godzinę, pod wodą - 9 węzłów. Bez uzupełniania zbiorników paliwa mogła przepłynąć 7 tys. mil morskich (pod wodą - 100 mil). Maksymalnie okręt mógł zejść na głębokość 80 metrów pod powierzchnię.Jego budowa - w holenderskiej stoczni De Schelde - została sfinansowana ze składek polskiego społeczeństwa w ramach Funduszu Obrony Morskiej oraz w ramach składek prowadzonych wśród kadry Marynarki Wojennej. Akcję zbierania funduszy na okręt podwodny dla Polski koordynowała Liga Morska i Kolonialna.

Wyposażony w 12 wyrzutni torpedowych, jedno podwójne działko przeciwlotnicze oraz podwójny przeciwlotniczy karabin maszynowy, okręt zawinął do portu w Gdyni 10 lutego 1939 roku.

Gdy wybuchła II wojna światowa, ORP "Orzeł" operował na południowym Bałtyku, gdzie był atakowany m.in. bombami głębinowymi z niemieckich samolotów. 15 września okręt wszedł do estońskiego portu w Tallinie, gdzie został internowany.

Jak przypomina kmdr por. Zajda w przekazanej PAP informacji, władze estońskie naciskane przez Niemców nakazały demontaż kluczowych mechanizmów i uzbrojenia okrętowego. Polski okręt został także pozbawiony map morskich i pomocy nawigacyjnych.

W nocy z 17 na 18 września okręt wydostał się z portu w Tallinie i rozpoczął 27-dniowy rejs do wybrzeży Wielkiej Brytanii. Po wielu trudnych sytuacjach bojowych na trasie przejścia na Morze Północne, pomimo braku map, które nawigator okrętowy odtwarzał z pamięci i na podstawie charakterystyki świateł latarni morskich, załoga ORP "Orzeł" zdołała przeprowadzić okręt do brytyjskiego portu Rosyth.

"Orzeł" został przydzielony do Drugiej Flotylli Okrętów Podwodnych w Rosyth. Okręt wielokrotnie wychodził w morze na patrole i służbę konwojową. Wsławił się m.in. zatopieniem niemieckiego transportowca "Rio de Janeiro", czym przyczynił się do zdemaskowania przygotowywanej przez Hitlera inwazji na Norwegię.

W ostatni swój rejs okręt wyszedł 23 maja 1940 roku. W niewyjaśnionych dotąd okolicznościach nie powrócił z morza.

Zorganizowane w 2008 r. poszukiwania ORP "Orzeł" nie przyniosły efektu. Ekspedycja zbadała wytypowany obszar o wymiarach 15 na 20 mil morskich, ok. 150 mil na zachód od cieśniny Skagerrak.

- Podczas rejsu natrafiono na szereg obiektów podwodnych, w tym wrak parowego statku handlowego, który wpłynął na minę, oraz wrak metalowego żaglowca. Miejsce spoczynku ORP +Orzeł+ i jego bohaterskiej załogi nadal pozostaje nieznane - mówił wówczas rzecznik ekspedycji Wojciech Godlewski.

W ubiegłym tygodniu w Tallinie polscy marynarze oddali hołd wojennej załodze ORP "Orzeł". Załogi niszczycieli, m.in. ORP "Mewa" i ORP "Flaming" złożyły kwiaty i zapaliły znicze przed upamiętniającymi ucieczkę "Orła" tablicami, które znajdują się na budynku Muzeum Morskiego w porcie wojennym Minisadam.

W tle dokonań polskich marynarzy pozostają kontrowersje wokół zachowania dowódcy okrętu Henryka Kłoczkowskiego, któremu zarzucano m.in. symulowanie choroby i bezpodstawne wprowadzenie "Orła" do Tallina.

Źródło: specops.com.pl/forum/viewtopic.php?t=6474


Temat: Rejs: Polska-Niemcy-Dania-Szwecja-Polska. 2 tyg. Wrzesien
Witam!

kontakt: pm86@interia.pl --> zadko bywam na forum wiec prosze o kontakt mailowy.

Mam do zaoferowania ciekawy, dwutygodniowy rejs po Baltyku Zachodnim za cene mozliwie najnizsza - 1150zl!

UWAGA!
Lojalnie uprzedzam, ze "zeglarze" majacy nadzieje, ze wiekszosc czasu spedzimy w portowych knajpach, a przy wietrze powyzej 5 B nie wyjdziemy w morze powinny opuscic ten post i szukac rejsow szuwarowo-blotnych! Baltyk bowiem, choc piekny, wymaga wiele pracy, samo dyscypliny i rozsadku.

Szczegoly:

Termin: 1-15.09.2007

Jacht: CARTER 30 (38 m2 pow. podst, 6 koi, slinik stacjonarny)

Trasa (1 propozycja): Szczecin=>Sassnitz(Niemcy)=>Kopenhaga(stolica Danii)=>Malmo(Szwecja)=>Ystad(Szwecja)=>porty Bornholmu+Christianso=>Ustka(Polska)=>Łeba(Polska)=>Władysławowo(Polska)=>Hel(Polska)=>Gdańsk(Polska)=>Gdynia(Polska)=>tu jesli czas pozwoli to i zatoka pucka=>i powrot po wybrzezu polskim, tj Hel=>Łeba=>Ustka=>Kołobrzeg=>Świnoujście=>Szczecin.

Trasa (2 propozycja): Szczecin=>Sassnitz(Niemcy)=>Kopenhaga(stolica Danii)=>Aalborg(Kanal Limfiord - polnocna Dania)=>Malmo(Szwecja)=>Ystad(Szwecja)=>porty Bornholmu+Christianso=>Ustka(Polska)=>i powrot po wybrzezu polskim, tj Kołobrzeg=>Świnoujście=>Szczecin.

Koszt całkowity: 1150zl!!!

termin wplacania zaliczki - 230zl - 15 czerwca.

termin (nieprzekraczalny - ustalony przez armatora) wplacenia pelnej kwoty - 31 lipca.

W koszt wliczone jest praktycznie wszystko, tj czarter, oplaty portowe, paliwo, wyzywienie. Ewentualna nadwyzka kosztow bedzie rozdzielona pod koniec rejsu miedzy wszystkich czlonkow zalogi.

Ubezbieczenie we wlasnym zakresie - proponuje karte EURO 26 http://www.euro26.pl/


Krotka charakterystyka rejsu:

Przewiduje, ze rejs bedzie mial charakter stosunkowo ostry.Trasa jest ambitna a czasu w sumie niewiele,ale gwarantuje min 4 godziny na zwiedzanie ciekawszych portow. Rownoczesnie recze, iz osoby szukajace mozliwosci wyplywania stazu bez problemu wyrobia wymagane 200godzin na morzu.
Kazdemu z zalogantow oczywiscie wystawiam opinie.

Prowadze juz od kilku lat rejsy po baltyku. Mam dosc spory staz morski. Wybrzeze polskie znam praktycznie na pamiec, poniewaz kazdy port zwiedzilem przynajmniej dwa razy.

Szukam ludzi otwartych, pogodnych, z poczuciem humoru i przede wszsytkim lubiacych plywac, odkrywac, przezywac niezapomniane chwile na wodzie,ale jednoczesnie twardych, nie bojacych sie nieprzespanych nocy i ciezkich warunkow morskich.

kontakt: pm86@interia.pl --> zadko bywam na forum wiec prosze o kontakt mailowy.
Źródło: giftex.pl/forumzeglarskie/viewtopic.php?t=112


Temat: Pogoda Na Sezon Zimowy 2007/2008/2009

Tak więc czekamy na ten śnieg, bo tak jakoś łyso trochę :D
Ciekawe jaka będzie ta zima?
Na TP szybko zwinęli prognozę na styczeń z długoterminowej :), tak jakby czegoś się obawiali ;)
Ale zawsze mozemy sobie ja przypomniec, prosze bardzo:
Nawiazujac do poprzedniego tematu - oto prognoza sezonowa z portalu
"Twoja Pogoda"

Prognoza sezonowa
od grudnia do lipca

Prognoza sezonowa powstaje na podstawie skomplikowanych korelacji w
obserwacjach odchyleń od normy temperatury wód Atlantyku, wpływie anomalii
El Nińo i La Nińa na ziemski klimat, tendencji rozwoju sytuacji
atmosferycznej względem miesięcy minionych, charakterystyki oraz porównań
stanu pogody względem południowej półkuli naszej planety, a także anomalii
pogodowych mających miejsce na całej Ziemi. Pamiętajmy, że prognozy mają
charakter orientacyjny i nie są szczegółowe.


Grudzień ciepły, mokry i wietrzny

Przyniesie nam kontynuację pogody z listopada, a więc temperaturę na
poziomie powyżej normy wieloletniej. Temperatura będzie oscylować w ciągu
dnia przeważnie na poziomie od 0 do 5 stopni. Niewykluczone są krótkie
epizody z temperaturą ujemną w ciągu dnia. W drugiej połowie miesiąca
mrozy będą się utrzymywać przez większość nocy. Grudzień będzie miesiącem
mokrym, co oznacza częste opady deszczu, deszczu ze śniegiem i od czasu do
czasu także śniegu. Spodziewajmy się nagłych zmian aury, którym będą
towarzyszyć porywiste wiatry i wahania ciśnienia. Grudzień będzie ciepły,
więc przyniesie jedynie łagodną zimę.

Styczeń ciepły, mokry i wietrzny

Najbardziej zimowy miesiąc w roku, podobnie jak w ubiegłych dwóch latach,
nie przyniesie ani dużych ilości śniegu, ani też przeszywającego mrozu. W
dzień będzie powyżej zera, a nocami lekko poniżej, więc musimy się liczyć
z częstymi gołoledziami. Ciepły styczeń zawsze oznacza obfite opady
deszczu oraz porywiste wiatry, które mogą powodować zniszczenia.
Najbardziej groźne mogą się okazać orkany, czyli bardzo głębokie niże
atmosferyczne, wędrujące nad Morzem Bałtyckim i Skandynawią.

Luty bardzo ciepły, ale wilgotny

Luty będzie bardzo podobny do stycznia. Nadal będzie nadzwyczaj ciepło i
mokro. Czeka nas więc kontynuacja wichur. Mimo, że na nizinach temperatura
często będzie dodatnia, to w górach warunki do uprawiania sportów zimowych
mogą być korzystne, tak jak ostatniej zimy, kiedy temperatura na
pograniczu plusów i minusów sprzyjała większym niż zazwyczaj opadom śniegu.

Marzec z wcześniejszą wiosną

Marzec przyniesie bardzo ciepły początek wiosny, który nastąpi wcześniej
niż w ostatnich latach. Po mokrym i wietrznym początku roku przyjdzie czas
na więcej słonecznych i suchych dni. Niewykluczone, że miejscami zacznie
się pojawiać susza. Pod koniec miesiąca temperatura będzie już przekraczać
w cieniu 20 stopni.

Kwiecień bardzo ciepły i suchy

Wiosna zacznie się mocnym akcentem. Będzie nie tylko bardzo słonecznie i
sucho, ale również bardzo ciepło, a w drugiej połowie miesiąca także
gorąco. Temperatura może sięgać w cieniu maksymalnie 25 stopni. Kwiecień
będzie więc kolejnym miesiącem z temperaturą powyżej normy wieloletniej.

Maj, czerwiec i lipiec będą gorące

Przyszłoroczne lato przyniesie nam bardzo wysokie temperatury. Nie musimy
się więc obawiać kapryśnej aury. W niektórych regionach pojawi się susza,
która może powodować podobne spustoszenia do tegorocznych na zachodzie
Polski. Tym razem jednak największy niedobór opadów może się pojawić w
dzielnicach wschodnich.



Królowa zabezpieczyła sobie, stronkę tzn. bloog że nie można kopiować, ale da się to ominąć... Bardzo latwo to pominac, po za tym blokowanie klawisza myszy jest uwazane za jedno z wiekszych buractw. Ale coz - Krolowa jaka jest kazdy wie.
Źródło: dev.skiforum.pl/showthread.php?t=8345


Copyright (c) 2009 Szukamy Cię Miziorku | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.