model rodziny w tangu

Szukamy Cię Miziorku

Temat: co dziś było na polskim?
na podstawowym bylo:
1. opisz odrodzona polske na podstawie fragmentu przedwiosnia
2. opisz model rodziny na podstawie tanga mrozka i chlopow
+ czytanie ze zrozumieniem o 'magii jezyka' - tekst latwy i przyjemny,
rozwiazuje sie bez wiekszych problemow:)

rozszerzony:
1. analiza interpretacja wiersza w.h. audena - muzeum sztuki wspolczesnej
2. cos o grotesce na podstawie opowiadania mrozka i szewcow

osobiscie wybralem temat 1 na podstawowym i 1 na rozszerzonym

pozdrawiam :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,35062923,35062923,co_dzis_bylo_na_polskim_.html



Temat: matura z polskiego maj 2008
Wiecie co moi drodzy, właśnie przeczytałam Wasze typy i tak się zastanawiam czy faktycznie nie będzie tematu z Tanga, bo jak kończyłam szkołę zaoczną to dyrektorka dzień przed egzaminem pisemnym na biegu drukowała nam nowe tematy: miały być fragmenty Lalki i czegoś tam a zmieniła na coś takiego: Dwa modele rodziny. Porównaj rodzinę przedstawioną w podanym fragmencie „Tanga” Sławomira Mrożka z rodziną Borynów ukazaną w „Chłopach” Władysława Reymonta. Zwróć uwagę na relacje między różnymi pokoleniami i scenerię, w której bohaterowie zostali umieszczeni, może coś w tej zmianie było??? Jak myślicie???
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,77307437,77307437,matura_z_polskiego_maj_2008.html


Temat: Polski - jak wam poszło ???????????????????
tez moge powiedziec ze poszlo mi 'tak sobie'

na podstawowym bylo:
1. opisz odrodzona polske na podstawie fragmentu przedwiosnia
2. opisz model rodziny na podstawie tanga mrozka i chlopow
+ czytanie ze zrozumieniem o 'magii jezyka' - tekst latwy i przyjemny,
rozwiazuje sie bez wiekszych problemow:)

rozszerzony:
1. analiza interpretacja wiersza w.h. audena - muzeum sztuki wspolczesnej
2. cos o grotesce na podstawie opowiadania mrozka i szewcow

osobiscie wybralem temat 1 na podstawowym i 1 na rozszerzonym

pozdrawiam :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,32477,35058931,35058931,Polski_jak_wam_poszlo_.html


Temat: weekend ojca,myslalam, ze juz nic mnie nie zdziwi
"Przede wszytkim model polegajacy na dogadywaniu sie i niestosowaniu rozwiazan
silowych."

Do tanga trzeba dwojga
"Moj syn ma dziadkow w w Gdansku i ma z nimi bardzo dobre kontakty,
> mimo ze ograniczone do wakacji i wizyt tesciow w Warszawie"
Moi teściowie nie są w stanie dojechać nigdzie. Teść ma zaawansowaną cukrzycę,
słabnie po przejściu kilkunastu metrów. Teściowa jest "przywiązana" do swojej
Matki (90 lat), która mimo umysłu jak brzytew, niestety nie wstanie z wózka
inwalidzkiego.
Nie wiem tez, skad
> wnosisz, ze nie ma dobrego kontaktu z przyrodnimi siostrami - kontakt jest
> nieczesty, ale zwlaszcza starsza go poznaje, lubi i chetnie sie z nim bawi.

Napisałam, że Twój syn nie czuje się z nimi związany. Łatwo się bawić dzieciom
starszym, ale mój syn nie widząc siostry wystarczająco często, po prostu nie
będzie wiedzał kto to jest.

Chętnie skorzystam z każdego rozwiązania, które sprawi, że nasza rodzina będzie
mogła funkcjonować bez współpracy Exi, pod warunkiem, że zapewni kontakty
Młodej z rodziną ze strony ojca (brat, dziadkowie, prababcia, że o macosze nie
wspomnę-:). Jak do tej pory, jedyną osobą, która takie rozwiązanie
zaproponowała jest nasz prawnik. Jeżeli znasz lepsze, napisz.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47003,63199041,63199041,weekend_ojca_myslalam_ze_juz_nic_mnie_nie_zdziwi.html


Temat: co to jest 'dobro dziecka'?

Smutne sa historie, ktore tu przytaczacie. Wlasnie tego sie obawiam, nie chce,
zeby moje dziecko zakorzenilo w sobie taki model rodziny. Zreszta ja mam
podobne doswiadczenia a to juz powinno wystarczyc...

Tak, czesc z Was pisze o tym, ze trzeba ratowac malzenstwo, ze to nie jest
takie proste, ze trzeba walczyc itp.
Tak, ale jak ktos juz tu napisal, do tanga trzeba dwojga, ja nie mam zadnych
zludzen co do tego, ze meza nie kocham i ze nie chce z nim byc. Przez lata
upokorzen, chlodu, sluchania wyzwisk stal sie dla mnie gorzej niz obca osoba,
gorzej, bo do obcej osoby nie jestes z gory uprzedzony i mozesz wzbudzic w
sobie po pewnym czasie do niej zaufanie.

Oczywiscie malzenstwo jest czyms powaznym - przysiega, odpowiedzialnosc itp,
ale ja nie widze siebie w roli meczenicy, matki Polki, ktora po kilku latach
prob i niepowodzen zyje sie w nieszczesciu dla dobra 'pozytywnej opini
spolecznej' i zakorzenionych uprzedzen. Nie chce byc za pare lat zgrzybiala,
pomarszczona kobieta obwiniajaca wszystkich dookola za swoje zyciowe
niepowodzenie.

Widze na przykladzie, chociazby mojej tesciowej,ktora poswiecila swoje zycie
dla dzieci, tkwiac w niedopasowanym malzenstwie jakie sa tego skutki. Dwoje
nerwowych, majacych ze soba problemy dzieci + ona, ktora zostala na starosc w
pustym domu z mezem,z ktorym juz nic ja nie laczy.

Dziekuje za Wasze spojrzenie na ta sprawe

Pozdrawiam

Kasia



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,210,3543430,3543430,co_to_jest_dobro_dziecka_.html


Temat: Becik, dzieci - i co dalej?

> czy uważasz się za osobę niezależną czy za niewolnika?

jak najbardziej pracuję dla siebie i swojej rodziny z własnej i nieprzymuszonej
woli.
Uważam się za osobę niezależną. Nie proszę nikogo o kasę "na waciki".

> widocznie nie należysz do osób zbytnio inteligentnych , skoro jak sama
> piszesz:"...wieczne zmęczenie,niedospanie, ciągłe życie w niedoczasie....",
> czyli taki chomik w obracającym się bębnie.
>
> czy masz wyrzuty sumienia, że dziecku poświecasz więcej czasu niż pracy? Dużo
> więcej, stosunek 4:1 dla pracy. Czas mija, dziecko rośnie.


Samczyku milutki, zbyt szybko i płytko oceniasz innych ludzi, zwłaszcza kobiety.
Od chomika w bębnie różni mnie to, że z mojej pracy poza kasą, zmęczeniem i
stresem mam _sporo_zdrowej_satysfakcji_. Z kolei związek między domniemanym
brakiem mojej inteligencji a zapracowaniem wydaje mi się dziwnie niejasny.
Czyżbyś chciał mnie urazić/sprowokować?
Wyrzutów sumienia nie mam, bo dziecko chce jeść, ubierać się i chodzić do dobrej
szkoły, a - zabawna sprawa - to wszystko kosztuje.

Zadziwiające, że potępiając domniemany brak mojej inteligencji ni słóweńkiem nie
zająknąłeś na temat zasadniczy: do tego tanga trzeba DWOJGA. Model rozrodu,
gdzie zamiec zapładnia na prawo i lewo, "licząc", że jego potomstwo w paru
przypadkach zdoła przeżyć, wychowywane przez samotną samicę, sprawdza się w
przypadku wielu gatunków, ale nie u homo sapiens.
Czyżby Twoją niewątpliwą bystrość przesłania pospolite wygodnictwo, połączone z
samouspakajaniem się (vide:"wszystko przez kobiety!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!") ?

Pochwal się swoimi sukcesami na reprodukcyjnym polu i zdradź sekret
równoczesnych duuuużych zarobków (aby utrzymać swoją domniemaną gromadkę)
połączonych z duuużą ilością czasu poświęcanego tejże gromadce (aby uniknąć
rozterek, wyrzutów sumienia i obserwować rozwój każdego dzieciątka) i oczywiście
z pewną ilością czasu dla siebie na wysublimowane rozrywki...

Pozdrawiam,
E.Day
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,904,39146838,39146838,Becik_dzieci_i_co_dalej_.html


Temat: Co to będzie...04.05... temat...?!
takie były tematy dotychczas:

Arkusze diagnostyczne do egzaminu maturalnego - grudzień 2005 r.

Temat 1. Carska Rosja i jej stolica. Na podstawie załączonych fragmentów Pana
Tadeusza i Dziadów cz. III napisz, czym charakteryzowało się życie ludzi w Rosji
początku XIX wieku.

Temat 2. Koncepcja ludzkiego losu w Chłopach Władysława Stanisława Reymonta.
Przedstaw temat, analizując wskazany fragment oraz wykorzystując znajomość I
tomu powieści.

Egzamin maturalny - maj 2005 rok

Temat 1. Jaki obraz Polaków XVII wieku wyłania się z Potopu Henryka
Sienkiewicza? Punktem wyjścia swoich rozważań uczyń wnioski z analizy danych
fragmentów powieści. Zwróć uwagę na ich znaczenie dla całości utworu.

Temat 2: Analizując wypowiedzi bohaterów romantycznych, porównaj postawę
Kordiana i Męża. W interpretacyjnych wnioskach wykorzystaj wiedzę o utworach, z
których pochodzą fragmenty.

Arkusze maturalne sesja zimowa 2006 rok

Temat 1. Analizując dany fragment powieści, zwróć uwagę na prezentowane przez
bohaterów racje. Wnioski z analizy wykorzystaj w pracy: Przedwiośnie jako
powieść – dyskusja nad kształtem odrodzonej Polski.

Temat 2. Dwa modele rodziny. Porównaj rodzinę przedstawioną w podanym fragmencie
Tanga Sławomira Mrożka z rodziną Borynów ukazaną w Chłopach Władysława Reymonta.
Zwróć uwagę na relacje między różnymi pokoleniami i scenerię, w której
bohaterowie zostali umieszczeni.

Arkusze maturalne maj 2006 rok

Temat 1. Charakteryzując Makbeta na podstawie danych fragmentów dramatu
Szekspira, określ, na czym polega tragizm postaci i porównaj go z tragizmem
bohatera ze znanego Ci dramatu antycznego.

Temat 2. Kłótnia u Borynów. Zanalizuj podany fragment Chłopów Władysława
Reymonta i scharakteryzuj występujące w nim postacie. Na podstawie fragmentu i I
tomu powieści określ
przyczyny kłótni i źródła dramatyczności sceny.

Arkusze matura próbna 15-17 listopada 2006 r.

Temat 1. Na podstawie analizy podanego fragmentu i znajomości całego utworu
scharakteryzuj Wertera. Zwróć uwagę na rolę miłości i literatury w życiu
bohatera oraz jego stosunek do natury.

Temat 2. Romantyk i pozytywista (Juliusz Słowacki i Bolesław Prus) w kontekście
ideałów swojej epoki oceniają cywilizację zachodnioeuropejską. Porównaj obraz
Zachodu zawarty w poniższym fragmencie Lalki z tym, który znasz z Kordiana.
Zwróć uwagę na znaczenie podróży po Europie w życiu bohaterów.

Myślę, ze moze w piątek bedzie jakaś lektura, która dotychczas sie nie pojawiła.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,60584675,60584675,Co_to_bedzie_04_05_temat_.html


Temat: Ale popłoch....nowa matura ....
Można poprawić lub zdać

Prawie 800 uczniów z Małopolski przystąpiło wczoraj do zimowej matury, która
organizowana jest po raz ostatni. Od przyszłego roku egzamin dojrzałości będzie
można zdawać tylko w maju.

Do matury z języka polskiego zapisało się w Małopolsce 776 osób. Dla jednych
była to okazja, aby uzyskać lepsze wyniki, dla innych - by poprawić oblane
egzaminy. Niektórzy przystąpili do matury po raz pierwszy, ponieważ w maju byli
np. chorzy.

- W podległych nam województwach małopolskim, podkarpackim i lubelskim 297
absolwentów przystąpiło do egzaminu po raz pierwszy, 1738 wcześniej nie zdało
matury, a 719 chciało poprawić jej wynik na lepszy - mówi Marek Legutko,
dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie.

Matura z języka polskiego w wersji podstawowej zaczęła się o godz. 9 i trwała
170 minut, natomiast w wersji rozszerzonej rozpoczęła się o godz. 12.35 i
zakończyła po 130 minutach.

Egzamin składał się z dwóch części: czytania ze zrozumieniem i wypracowania. Na
poziomie podstawowym można było wybrać temat dotyczący "Przedwiośnia" jako
powieści o dyskusji nad kształtem odrodzonej Polski albo porównać dwa modele
rodziny: z "Tanga" Sławomira Mrożka i rodzinę Borynów z "Chłopów" Władysława
Reymonta. Maturzyści zdający na poziomie rozszerzonym pisali wypracowania o
dwóch sposobach uzyskiwania efektu groteskowości w dramatach S. I. Witkiewicza
i Sławomira Mrożka albo interpretowali wiersz W. H. Audena "Musee des Beaux
Arts".

Matura zimowa odbywa się po raz ostatni. - Jest zbyt kosztowna, a poza tym
cieszy się mniejszym niż oczekiwano zainteresowaniem - wyjaśnia dyrektor
Legutko. Wydłużony został natomiast okres poprawiania wyników maturalnych:
poprzednio można było to robić przez 5 lat od pierwszego egzaminu, teraz nie ma
żadnych ograniczeń czasowych.

Zimowa sesja egzaminacyjna potrwa do 31 stycznia. Dzisiaj maturzyści będą
zdawać matematykę, a w następne dni pozostałe przedmioty. Egzaminy ustne
potrwają do 3 lutego. (EWAF)


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,170,17760649,17760649,Ale_poploch_nowa_matura_.html


Temat: Skąd tyle złości?
W efekcie ucierpią dzieci - zerwie się nici z ojcem, on odwróci się, nie będzie
>
> szukał kontaktu, placił ( lub nie) symboliczne alimenty, a dzieci powtórzą w
> swoim związku model wyniesiony z domu.

Znow pudlo Agawamala. "Nici" pomiedzy moim dzieckiem a jego ojcem nie bylo
nigdy. Zostalam porzucona w 3 miesiacu ciazy. Alimentow na oczy nie widzialam i
pewnie nie zobacze. Ojciec kontaktu z synem nigdy nie szukal. Zreszta ma juz
nowa kobiete i bobo nowe wiec pewnie latwo zapomnial o tym co bylo, szczegolnie
jesli wiaze sie to z jakimis zobowiazaniami. Ze swojej strony probowalam mu ten
kontakt mimo wszystko ulatwic (nieczego nie chcac w zamian zaznaczam), aby
kiedys przed swoim dzieckiem moc powiedziec, ze zrobilam wszystko aby syn mial
mozliwosc poznania swego ojca. Tylko do tanga trzeba dwojga. I tak naprawde
jedyne, co moge sobie wyrzucac, to fakt, ze zwiazalam sie z niewlasciwym facetem
i on jest biologicznym ojcem Malego, ze skomplikowalam mojemu dziecku zywot
przez swe zyciowe wybory. Ojcostwo nie zaczyna sie i nie konczy w momencie
zaplodnienia, ojcostwo to caly proces, gdzie kluczowa role odgrywa wzajemna
wiez. Kiedys moj syn sam bedzie musial sie z tym zmierzyc, wyciagnac wnioski, ja
moge mu tylko pomoc sie z tym uporac i gdzies w glebi serca czuje smutek, ze
Mlody musi przez to przechodzic.

"a dzieci powtórzą w
> swoim związku model wyniesiony z domu."

Statystyka tez cos kuleje, bo akurat w mojej rodzinie nie bylo dramatycznych
rozstan, rozwodow. Sa za to szczesliwe malzenstwa, ktore zyja ze soba
kilkadziesiat lat. Wiec idac Twoim tokiem rozumowania tez tak powinnam? A jest
jak jest.

Powtarzam, nie da sie przyczepic kazdej z nas karteczki z opisem co tam nie
wyszlo na czole i wsadzic do odpowiedniej szufladki. Kazda sytuacja jest inna,
jak lektura tego forum pokazuje zreszta...

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,571,44946254,44946254,Skad_tyle_zlosci_.html


Temat: Jaka będzie lektura na maturze pisemnej?
Tematy maturalne z polaka
Próbna 2005

Temat 1: Społeczeństwo polskie w krzywym zwierciadle. Co i w jaki sposób
krytykuje Ignacy Krasicki w Palinodii? Obraz Polaków wyłaniający się z podanych
fragmentów
utworu skonfrontuj z ich wizerunkiem zawartym w innych znanych Ci satyrach tego
poety.

Temat 2: Czym dla bohaterów Lalki Bolesława Prusa są miłość i małżeństwo?
Zanalizuj podane fragmenty utworu, odwołując się do swojej wiedzy o wskazanych
w nich postaciach.

2005 maj

Temat 1. Jaki obraz Polaków XVII wieku wyłania się z Potopu Henryka Sienkiewicza?
Punktem wyjścia swoich rozważań uczyń wnioski z analizy danych
fragmentów
powieści. Zwróć uwagę na ich znaczenie dla całości utworu.

Temat 1. Analizując wypowiedzi bohaterów romantycznych, porównaj postawę
Kordiana i Męża. W interpretacyjnych wnioskach wykorzystaj wiedzę
o utworach, z których pochodzą fragmenty.

Grudzień 2005 mat. diagnostyczny

Temat 1. Carska Rosja i jej stolica. Na podstawie załączonych fragmentów Pana
Tadeusza i Dziadów cz. III napisz, czym charakteryzowało się życie ludzi
w Rosji początku XIX wieku.

Temat 2. Koncepcja ludzkiego losu w Chłopach Władysława Stanisława Reymonta.
Przedstaw temat, analizując wskazany fragment oraz wykorzystując znajomość I tomu
powieści.

Próbna 2006 (styczen2006)

Temat 1. Analizując dany fragment powieści, zwróć uwagę na prezentowane przez
bohaterów racje. Wnioski z analizy wykorzystaj w pracy:
Przedwiośnie jako powieść – dyskusja nad kształtem odrodzonej Polski.

Temat 2: Dwa modele rodziny. Porównaj rodzinę przedstawioną w podanym fragmencie
Tanga Sławomira Mrożka z rodziną Borynów ukazaną w Chłopach
Władysława Reymonta. Zwróć uwagę na relacje między różnymi pokoleniami
i scenerię, w której bohaterowie zostali umieszczeni.

2006 maj

Temat 1. Charakteryzując Makbeta na podstawie danych fragmentów dramatu
Szekspira, określ, na czym polega tragizm postaci i porównaj go z tragizmem
bohatera ze znanego Ci dramatu antycznego.

Temat 2. Kłótnia u Borynów
Zanalizuj podany fragment Chłopów Władysława Reymonta i scharakteryzuj
występujące w nim postacie. Na podstawie fragmentu i I tomu powieści określ
przyczyny kłótni i źródła dramatyczności sceny.

Próbna 2007

Temat 1. Na podstawie analizy podanego fragmentu i znajomości całego utworu
scharakteryzuj Wertera. Zwróć uwagę na rolę miłości i literatury w życiu
bohatera oraz jego stosunek do natury.

Temat 2. Romantyk i pozytywista (Juliusz Słowacki i Bolesław Prus) w kontekście
ideałów swojej epoki oceniają cywilizację zachodnioeuropejską. Porównaj
obraz Zachodu zawarty w poniższym fragmencie Lalki z tym, który znasz
z Kordiana. Zwróć uwagę na znaczenie podróży po Europie w życiu bohaterów.

2007 maj

Temat 1. Jak symbolika ziarna z bajki opowiedzianej przez Żegotę objaśnia sens
męczeństwa młodzieży polskiej? Analizując przytoczony fragment Dziadów
Adama Mickiewicza, zwróć uwagę na sytuację studentów i ich postawy.

Temat 2. Analizując fragmenty Przedwiośnia i Granicy, porównaj kreacje matek. Określ
wzajemne relacje między matką i dzieckiem, wykorzystując także znajomość
utworów.

Próbna 2008

Temat 1. Dwie postawy człowieka wobec Boga i Jego dzieła.
Porównaj pieśń Jana Kochanowskiego Czego chcesz od nas, Panie... i Hymn
Juliusza Słowackiego. Zwróć uwagę na nastrój obydwu utworów.

Temat 2. Fabryki, huty, kopalnie w oczach Stefana Żeromskiego – nowoczesność i
postęp
czy piekło dla pracujących tam ludzi? Odpowiedz na pytanie, analizując
załączone fragmenty Ludzi bezdomnych oraz wykorzystując znajomość całości
powieści. Zwróć szczególną uwagę na opisy maszyn i pracujących robotników.

2008 maj

Temat 1. Analizując fragment Ody do młodości Adama Mickiewicza i wiersz Któż nam
powróci Kazimierza Przerwy–Tetmajera, porównaj przedstawione w nich
obrazy młodego pokolenia oraz stosunek młodych do pokolenia ojców.
Wykorzystaj konteksty historycznoliterackie.

Temat 2. Sen jako sposób prezentowania postaci literackiej.
Analizując i interpretując podany fragment Lalki Bolesława Prusa, wyjaśnij,
co marzenie senne mówi o bohaterce powieści i jej stosunku do ważnych w jej
życiu osób – ojca i Wokulskiego.

maj 2009 ???????
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,93607704,93607704,Jaka_bedzie_lektura_na_maturze_pisemnej_.html


Copyright (c) 2009 Szukamy Cię Miziorku | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.